I Beograd uskoro dobija svoju aveniju po ugledu na evropske gradove

Danas nas poput centralnog putokaza usmerava ka Slaviji, ka rekama i parkovima, državnim institucijama ili dalje auto-putem ka severu ili jugu.

Baš kao i u svakoj metropoli i beogradske ulice imaju svoju priču. Ulica Kneza Miloša jedna je od najstarijih prestoničkih ulica. Za razliku od mnogih drugih, nije menjala ime po ukusima vladara otkako je 1858. godine dobila naziv po knezu Milošu Velikom, jednom od najznačajnijih novovekovnih srpskih vladara za vreme čije vladavine je i nastala. Pre toga na njenom mestu je bio „Topčiderski drum", a njenom trasom prolazila je i jedna od prvih tramvajskih linija u Beogradu.

Danas nas poput centralnog putokaza usmerava ka Slaviji, ka rekama i parkovima, državnim institucijama ili dalje auto-putem ka severu ili jugu. Bez nje bi, kažu naši stariji sugrađani, Beograd bio kao brod bez sidra. Možda baš zato tu ulicu dugačku 1.600 metara koja se prostire od Mostarske petlje do Narodne Skupštine biraju za svoje sedište brojna ministarstva, međunarodna predstavništva i ambasade. O njenoj važnosti i lepoti govori i činjenica da je čest motiv na beogradskim razglednicama i ulica kojom je svako ko je posetio prestonicu makar jednom njome prošao.

Zbog svoje jedinstvene pozicije, ova ulica povezuje centar grada sa Senjakom i Dedinjem, ali i sa Topčiderom i Hajd parkom. Ulicu krasi veliki broj velelepnih zgrada, a nedavno su na 120 stubova javne rasvete postavljene saksije sa cvećem koje su joj dale dodatnu čar. Brojni investitori su izabrali baš Kneza Miloša ulicu za svoje buduće stambeno-poslovne objekte imajući u vidu istoriju, poziciju i popularnost koja nikada nije izbledela.

Po završetku radova na Trgu Slavija, Bulevara oslobođenja i Ruzveltove ulice počeće rekonstrukcija Ulice Kneza Miloša koja će joj vratiti stari sjaj. Biće izgrađena podzemna garaža u jednom nivou ispod površine ulice i umesto sadašnjih 220 parking mesta, nova garaža na potezu od Višegradske do Nemanjine ulice imaće skoro duplo više, čak 427. Ulica će imati po tri saobraćajne trake u oba smera, između kojih će biti razdelno ostrvo, posle rekonstrukcije biciklisti će dobiti svoje staze, a pešaci drvored, klupe i nove popločane trotoare. Sve to je korak do ostvarenja zamisli da ova prestonička ulica postane ono što je avenija Paseo de Grasija u Barseloni.

Izvor: Nedeljnik.rs